آنچه درمورد هویت بصری باید بدانیم
تاثیر بد اولیه را به سختی میشود تغییر داد وقتی که شما ببینید در حال رقابت با میلیون ها نفر مدعی آنلاین هستید .
طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان پرینستون که افراد طی مدت زمان 0.1 ثانیه در مورد عکس هایی که به آن ها نشان داده می شود ، قضاوت هایی را درباره دوست داشتن ، اعتماد به نفس ، شایستگی جذابیت و پرخاشگری انجام می دهند . در 1.1 ثانیه اول از قرار گرفتن برند شما مردم چه قضاوتی در مورد برند خواهند کرد؟
آنچه درمورد هویت بصری باید بدانیم
لئونارد کیم ، کارشناس بازاریابی می گوید : ” در آن زمان واکنش ، شما به تجسمی تمیز و واضح از برند خود نیاز دارید ، در غیر اینصورت ممکن است افراد نام تجاری شما را بعنوان ارزان و حتی غیر قابل اعتماد تلقی کنند ” .
پس مشخص است که هویت بصری قوی چقدر مهم است ، اما هویت بصری دقیقا چیست و چگونه ایجاد می شود؟
درک هویت بصری
هویت بصری شامل لوگو ، تصویر ، تایپوگرافی ، رنگ ها و طراحی خلاقانه شماست ، لیست کردن این موارد کار دشواری نیست اما چیزی که مهم است ” چگونه میتوانید به این نتیجه برسید که به چه شکل این عناصر با مشتری ارتباط برقرار می کنند و در ذهن آنان ماندگار شوید” .
معرفی اجزای هویت بصری:
لوگو :
لوگو برند شما نیست و عنصر کوچکی از مجموعه هویت بصری است ولی نقش بسیار مهمی را دارد چون که تمام مجموعه هویت بصری را تحت تاثیر قرار می دهد و طراحی و دیزاین بقیه اجزا بر اساس لوگو صورت می گیرد. در سایر اجزای هویت بصری ترتیب مراحل مهم نیست ولی قطعا در مرحله اول باید لوگو طراحی شود.
حتما مقاله لوگو چیست؟ و چی نیست؟ را مطالعه کنید
رنگ بندی:
انتخاب رنگبندی و رنگ سازمانی مهمترین قسمت طراحی هویت بصری است . و انتخاب درست ، علمی و دقیق آن حتی از طراحی لوگو هم مهمتر است و این اهمیت لوگو را کم نمی کند ، لوگو را میشود به مرور زمان تغییر داد ولی تغییر رنگ سازمانی یک برند هرگز توصیه نمی شود.
در مورد انتخاب رنگ موضوعاتی مثل روانشناسی ، فرهنگ و البته نوع خدمات مجموعه و سازمان تاثیر دارند .
اهمیت لوگو در ماندگاری برند در ذهن مخاطب و همچنین برانگیختن احساسات آن و … کاملا امری آشکار است.
در بعضی جوامع و فرهنگ ها یک سری رنگ ها مضامین و مفهوم خاصی دارند برای مثال در کشور چین رنگ سفید نشانه ای از قدرت است ولی کشورهای عربی رنگ سفید تلویحاً بیانگر حرام بودن است. و یا رنگ سبز و نارنجی در هندوستان به معنی تقدس است ولی رنگ قرمز و نارنجی در سنگاپور نشانی بد و شیطانی است.
تایپ فیس و یا تایپوگرافی:
همچنین انتخاب یک فونت و یا تایپ فیس مشخص و ثابت برای برند یکی از اقلام مهم هویت بصری است.
وقتی که یک تایپ فیس اختصاصی برای برند طراحی شود چشم مخاطب به آن فونت و یا تایپ فیس عادت می کند .
ادامه دارد…
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
درمورد تایپ فیس خیلی مختصر توضیح دادید
حتما یک پست مفصلی در مورد تایپ فیس آماده خواهیم کرد
عالی بوده مرسی
مرسی نظر لطف شماست