چگونه تبلیغات تاثیرگذار داشته باشیم ؟
چگونه تبلیغات تاثیرگذار داشته باشیم ؟
اگر بخواهیم بصورت کلی از تبلیغات تعریف کنیم ، باید بگوییم که تبلیغ یک پیام و تکنیک کارآمد و موثر برای ترویج کالا، خدمات و ایدهها به مخاطب است.
تبلیغ برای نشان دادن نقاط قوت ، تمایزها ، برتری های محصولات و یا خدمات یک کسب و کار استفاده میشود. و این تکنیک از قدیم بوده و هست و خواهد بود ولی با افزایش و متفاوت شدن روش های بکارگیری آن و همچنین افزایش کسب و کارها و رقابت بین آن ها اثر بخشی تبلیغات و همینطور استفاده صحیح از آن ملزم رعایت چندین پارامتر مهم است.
خلاصه هر برندی برای توسعه جایگاه خود در بازار هدف نیازمند تبلیغات صحیح است.
اهداف تبلیغات:
سوال اینجاست که ما چرا تبلیغ میکنیم؟
تبلیغات با وجود اهدف زیر صورت میگیرند
ایجاد ارتباط با مشتریان جهت معرفی و ترویج محصولات و یا خدمات جدید یک کسب و کار
برای ورود به بازار ملی یا حتی بین المللی و ایجاد گروه جدید از مشتریان.
ثبت کردن و بالابردن جایگاه برند در اذهان عمومی
و…
تبلیغات را در کل میتوان برا اساس کانال های ارتباطی با مخاطب هدف را تقسیم بندی کرد
رسانه پخش گسترده
تبلیغات چاپی
تبلیغات محیطی
تبلیغات دیجیتالی
مراحل داشتن یک تبلیغ مفید و موثر
استراتژی تبلیغات
تمرکز بر پیام ها ، طبقه بندی مخاطبین بر اساس بازار هدف ، رسانه ها و تنظیم بودجه تبلیغاتی
رسانه تبلیغات
انتخاب بهترین راه ارتباطی جهت رساندن تبلیغ به مخاطب
خلق ایده تبلیغاتی
ایده تبلیغاتی جهت درگیر کردن مخاطب با تبلیغ استفاده میشود
کجا تبلیغ کنیم که بهتر شناخته شویم؟
شاید سوال خیلی از ما این باشه که کجا تبلیغ کنم که نتیجه بهتری بگیرم؟
در جواب باید بگم که همانطور که گفتیم تبلیغات یک پیام است و این پیام باید به مخاطب هدف برسد. پس بهترین راه برای رساندن پیام رسانه ایست که تعداد بیشتری از مخاطبین هدف ما در آن وجود داشته باشند.
کانال های متعددی برای به نمایش گذاشتن محصولات و یا خدمات وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان میدان مشتریان خود را وسیع تر کرد.
این کانال ها شامل شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات چاپی ، ساخت ویدیو و تیزر ، اینفلوئنسر مارکتینگ ، تولید محتوا
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یکی از کانال هایی که میتوان در آن به راحتی و به بهترین شکل ممکن محصولات و خدمات خود را به مخاطبین معرفی کرد ، چون در سال های اخیر استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت چشم گیر گسترش پیدا کرده و افراد زیادی روزانه از آنها استفاده میکنند و این امر بستر معرفی محصولات را به خوبی فراهم کرده.
با توجه به وجود صفحات متعدد در موضوعات مختلف به راحتی میتوان محصولات و یا خدمات خود را با نرخ بالاتری به مخاطبین هدف معرفی کرد .
ایمیل مارکتینگ
همیشه برای داشتن مشتریان وفادار ، داشتن ارتباط موثر واجب است
از طریق ایمیل مارکتینگ جدا از معرفی محصولات و خدمات ما میتوانیم ارتباط گیری موثری و در نتیجه ایجاد صمیمیت و آشنایی بیشتر با سلیقه مخاطب خود داشته باشیم
تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی همیشه مهم و ضروری بوده ، داشتن یک بروشور برای معرفی بهتر ، داشتن کارت ویزیت برای ایجاد ارتباط و پشتیبانی ، بیلبور ، بسته بندی و… همه و همه مهم و حیاتی هستند و چون حس بینایی و لامسه مخاطب را درگیر میکند و این امر باعث میشود که احساس خوبی منتقل شود و در نهایت خرید کند.
تولید ویدیو و تیزر
ویدیو و تیزر آن قدر جذاب است که میتواند با هر بار تولید دامنه مخاطبین را وسیعتر کرد ، چون پرطرفدارترین رسانه های اجتماعی تصویری و ویدیویی هستند مثل یوتیوب و اینستاگرام و…
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسرها افرادی تاثیرگذار و محبوبی هستند که افراد زیادی آن ها را دنبال میکنند . و با توجه به اعتماد مردم نسبت به آنها طبیعتا وقتی محصول و یا خدماتی را معرفی میکنند مخاطبین نسبت به آن کنجکاو میشوند و در ذهن آن ها میماند . البته شکل معرفی محصول بی تاثیر نیست و باید حرفه ای به نمایش گذاشته شود.
تولید محتوا
تولید محتوا در مورد محصول میتواند بار علمی و فنی شما را به مخاطب نشان دهد و در نتیجه ایجاد اعتماد میکند و این اعتماد بهترین راه برای عرضه و فروش محصولات است.
شما از چه راهی برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده میکنید؟
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
.. Seldom.. It is possible to tell, this 🙂 exception to the rules
You are mistaken. I can defend the position. Write to me in PM, we will discuss.
zeenite.com